Thursday, March 17, 2011

KASIH~SAYANG~CINTA~RINDU

kasih
ketika ini aku termanggu
mengingati kamu
aku teringat kisah antara kau dan aku
perkenalan itu
indah...sungguh indah
aku ingin sekali
kau menjadi milikku
aku akan terus setia
menunggu kamu di sini
kerana itulah janjiku

sayang
aku ingin sekali membelaimu.. memelukmu
menenangkan hatimu ~ saat kau gundah
menjadi penawarmu ~ ketika kau sakit
menjadi sahabatmu ~ ketika kau murung
aku berjanji hanya kau yang kusayangi
selama aku bernafas
aku akan terus menjagamu

cinta
walau siapa pun kamu
kau cintaku
itu sumpahku
tak pernah aku mimpikan
kau akan meninggalkan aku
takkan pernah aku temui insan
sepertimu
hatiku dan hatimu telah bersatu
aku serahkan hatiku
untuk kau miliki
dan hatimu akan ku simpan utuh
di hatiku

cinta
setiap kali aku mengingatimu
aku tak bisa berbuat apa-apa
hanya suaramu penemanku
air mata yang tumoah
sarat dengan rindu
haruskah aku ulangi
rasa cinta ini untuk meyakinkanmu
atau masih ada ragu
rusuhkan hatimu?
takkan ada lagi cinta yang lain
cinta..
aku pun takut kehilangan...dirimu

rindu
terlalu sarat dalam dada
semakin hari semakin menghimpit
tak akan ada
ruang lagi
dengar kata hatimu
kerana dihatiku hanya ada kamu
hanya kamu
dan.. rasa
kasih..sayang..cinta rindu ini
hanya milikmu selamanya
sehingga hati kita bersatu...

cikzura
bumi kenyalang
2011
~ hanya kau yang ku mahu dan yang ku tunggu kerana dalam aku ada kamu.. dan dalam kamu ada aku ~

No comments:

Post a Comment

Aku & Puisi

My photo
cuma insan biasa.. meluah melalui coretan..nukilan setulus hati ~ suara itu terlalu merdu ~ tetapi suara itu terkandung sejuta kesedihan ~ tampak gembira pada zahirnya ~ tersembunyi disebalik merdunya suara ~