Monday, February 21, 2011

diari aku ~

Semalam aku berbicara dengan seorg sahabat. dan dia aku panggil dady. mungkin kerana umurnya yang hampir sama baya dengan pak ngahku. aku lebih selesa memanggil dia seperti itu. hari ni rasa nak menulis tentang dady ni. aku kenal dady ni dari satu laman maya. ntah macam mana boleh rapat dengan dady. orangnya cool dan penuh dengan sifat kasih sayang. tapi solo lagik.. jadi kalau ada yg teringin nak kenal tu.. buzzzz jer aku.. ahaks...muahahaha
semlm masa berbual dengan dady .. timbul perkataan ini.. malankolik.. kalau yang betul-betul kaki sastera mmg tau lah apa benda yg aku type tu..lama tak guna istilah tu.. lama jugak lah mata pena aku ni tumpul.. hiks.. tak terasah .. hmmm...
masa berbicara dgn dady.. macam2 topik yang kita bualkan.dr sekecik2 topik hingga ke sebesar2 isu. aku pernah bertanya pada dady..
::: tak sunyi ker dady :::
dapat aku agak.. dady mesti tersenyum bila aku tanya soalan bodoh tahap cipan tu..cool jer dia jawab..
::: dah biasa.. itulah hidup :::
aku yang baru menyingle ni pun dah terasa sunyi.. tp aku ada wawa.. sunyi apanya !! hinggar binggar macam ada 10 org anak aku.. adesh...ada satu lah ayat yang dady bgtau aku.. aku ingat sampai skrg :
::: zura.. kalau zura nak mengejar cinta.. cinta tu akan lari.. jadik.. tak yah laahhh nak main kejar2 ngan cinta... biar cinta tu dtg kat zura.. bila dah dtg kat zura.. zura peluk kuat2 jgn bagi lepas lagi ::: ahahahahahah
ada betul jugak tu
aku ni mmg suka bertanya.. macam-macam soalan aku tanya kat dady ni.. sampai kadang-kadang aku rasa orang tua ni mesti dah muak dengan soalan aku yg ntah apa2.. pasal tak mandi lah.. pasal kambing lah.. mcam-macam lagi.. aku juga pernah suarakan apa yg aku tak suka!! apa yg selalu ganggu otak aku ni.. ada skali aku pernah aku kata..
::: Tuhan tu tak adil.. aku selalu sgt dirundung kecewa??? kenapa?? kenapa :::
slumber katak jer org tua tu jawab aku...
:: dah tak ada jodoh.. nangis pun tak guna.. bukan comel pun !!! :::
muahahahahaha ada betul nya lagi...
::: kalau zura nak cari suami.. zura cari lelaki .. seorang lelaki yang boleh terima wawa :::
dalam hati aku dok kata.. of course la aku cari lelaki... ishk ishk ishk... takkan nak cari ..... *&^%^&
ahahahahahahaha
aku senang jer.. kalau nak kat aku.. kene nakkk kat wawa jugak.. nak aku jer.. taknak wawa.. lu boleh blah !! tendangan padu maut aku bagi.. sah aku rejek... outside !!!!!!!!!!
apa-apa pun.. aku nak ucapkan TQ pd dady.. sebab selalu ckp ckp ngan aku.. walaupun aku ni jenis merapu tahap biol.. aku doakan yang terbaik unt dady.. insyaALLAH.. kalau dady jumpa jodoh nanti.. zura nak tempat VVIP !!! ahahahaha nanti ada rezeki.. zura nak lawat rumah sawah... pasti zura dtg...
bye... adios......

No comments:

Post a Comment

Aku & Puisi

My photo
cuma insan biasa.. meluah melalui coretan..nukilan setulus hati ~ suara itu terlalu merdu ~ tetapi suara itu terkandung sejuta kesedihan ~ tampak gembira pada zahirnya ~ tersembunyi disebalik merdunya suara ~